E-POE KLIENDIKOGEMUSE TESTIMINE

Kas Sinu e-pood on kasutajasõbralik?

Kas klientidel on Sinu e-poest lihtne ja mugav osta? Kas tead, kuidas nad on rahul kasutajakogemuse ja klienditeenindusega? Mis emotsiooni tekitab paki kätte saamine ja tagastusprotsess? Tulen Sulle appi ja testin e-poe ostuprotsessi avalehele sisenemisest järelteeninduseni. 

Koostan testimise tulemuste kohta detailse analüüsi koos haarava kirjelduse ja kogemust kajastava pildimaterjaliga. Soovi korral jagan ostukogemust TesteShop kodulehel ja väljastan testitud e-poele TesteShop kvaliteedimärgise, mis on lingitud testostu kirjeldavale postitusele. Nii on e-poe esmakordsetel külastajatel hea ülevaade tellimusega seotud olulistest nüanssidest ja hõlpsam ostuotsust teha.   

 

Luubi alla lähevad:

🔍  e-poe kasutajasõbralikkus ja ostu sooritamise lihtsus veebis

🔍  tooteinfo, müügitingimused ja e-poe vastavus kehtivatele nõuetele

🔍  tarnekiirus ja -mugavus

🔍  kauba pakend ja toodete paigutus

🔍  tagastusprotsess ja tagasimakse kiirus

🔍  klienditeenindus ja järelkontakt.

 

Kehastun Sinu e-poe nõudlikuks kliendiks, kes tänu 14-aastasele kogemusele e-kaubanduses oskab näha tervikut ja aitab kliendikogemust lihvida ootuseid ületavaks.


Miks on e-poe kasutajakogemuse testimine oluline?

Eestis tegutseb ligi 6000 e-poodi, neid tuleb ja läheb aasta jooksul sadu. Sellele lisanduvad üle 20 miljoni rahvusvahelise e-poe, mis teeb konkurentsis püsimise ka kõige tublimatele e-kauplejatele tõsiseks väljakutseks.

 

Küllap nõustud, et e-poe üheks olulisemaks eesmärgiks on läbi mõõdetavate tulemuste olla potentsiaalsetele klientidele nähtav ja kiiresti leitav veebis ning suurendada müügi sooritamise võimalusi äriliste eesmärkide kasumlikuks saavutamiseks. Kui kaubavalikud, hinnamudelid ja tarnemeetodid võivad e-poodides kattuda, siis unikaalsuse tagab just esmaklassiline kasutajakogemus ja ootuseid ületav klienditeenindus. Pean siin silmas seda, et soovitud toote ostuprotsess on kiire ja valutu ning kauba kättetoimetamine ja vajadusel tagastamine laseb kliendi naeratusel püsida. Vähem tähtis pole, kas klient on oluline ka peale ostu või vajub unustuste hõlma?   

Parimaks testijaks on Sinu e-poe kliendid ja tulemusi peegeldavad nad müüginumbrites, kuid tihti võib väärtuslik tagasiside nurgelise ostukogemuse kohta saamata jääda. Siin tulebki appi vilunud testija, kelle standardid on keskmisest ostlejast kõrgemad ja võrdlusbaas laiem, mis aitab tuvastada võimalikud kitsaskohad parima teeninduskogemuse tagamisel. 

Palju maksab halb kogemus klienditeeninduses?

Üks halb kliendikogemus võib tunduda nagu väike tindikala ookeanis, aga mõtle korraks - kui sageli Sa ise pöördud uuele ostule peale tujurikkuvat teenindust? Kui tegemist ei ole monopoliga, siis küllap otsid alternatiivi ja hoiatad ka sõpru selllise kogemuse otsa sattumast. 

 

Oletame, et Sinu e-poe keskmine ostukorv on 40 € ja keskmine klient teeb 3 kordusostu aastas, kokku 120 € väärtuses. Oled tublilt majandanud ja Sinu kasumimarginaal on 20%, keskmiselt ostab klient Sinu e-poest vähemalt 5 aastat. 

 

Kliendi eluagse väärtuse (customer lifetime value, CLV) leiad, kui korrutad keskmise ostukorvi, kordusostud ja oma kasumimarginaali kliendi keskmise elueaga:


Kliendi eluea väärtus = (keskmine ostukorv  x keskmine kordusost x kasumimarginaali %) x keskmine eluiga 

Meie näite puhul on kliendi eluea väärtuseks: (40 € x 3 x 0,2) x 5 = 120 € 

 

Arvutame uue kliendi omandamiskulu (customer aqcuisition cost, CAC), kus jagame perioodi turunduskulud sama perioodi jooksul liitunud uute klientide arvuga. Näiteks on e-poe turunduskulud 40 000 € aastas (turundaja palk, turundusega seotud üldkulu, reklaamikulu jne) ja selle aja jooksul saab e-pood 1 000 uut klienti, see teeb:

Uue kliendi omandamiskulu = perioodi turunduse kogukulu / perioodi uute klientide arv

Meie näite puhul on uue kliendi omandamiskulu: 40 000/1 000 = 40 €   
 

Lihtsustatud meetodil on üks kaotsiläinud klient ja ühe uue kliendi omandamine ettevõttest viinud -160 €, mis 40 € keskmise ostukorviga võrreldes ei paistagi enam tindikala. 

E-poe kliendikogemuse testimise maksumus

Põhjalik 5 lk e-poe kliendikogemuse analüüs koos haarava kirjelduse ja ostuprotsessi kajastava pildimaterjaliga maksab:
 

🔍  eesti keeles 400 € (käibemaks ei lisandu)

🔍  eesti ja inglise keeles 600 € (käibemaks ei lisandu)

 

Hind sisaldab ostukogemuse jagamist TesteShop kodulehel ja sotsiaalmeediakanalites ning testitud e-poele TesteShop kvaliteedimärgise väljastamist, mis on lingitud testostu kirjeldavale postitusele.

TesteShop e-poe testimine.png
Kirjuta ja teeme koostööd!
Signe Kõiv.png